-
Succesverhalen: ondernemers delen het verhaal van hun onderneming.
Visa steunt gepassioneerde ondernemers die hun eigen bedrijf runnen.
Deze twee eigenaren, Josette en Joey, delen het succesverhaal van hun onderneming en hoe Visa hen daarbij helpt.
NoWa
Ontmoet Josette. Met NoWa maakt ze sieraden van het goud en zilver uit oude telefoons. Haar doel? De waarde van afval tonen door haar sieraden wereldwijd online te verkopen.
De Kipboetiek
Ontmoet Joey Struijs, eigenaar van De Kipboetiek. Zijn ambitie? De zaak uitbreiden en bestellingen via de website.
Bekijk het aanbod en de tips voor online shops
Voor het opzetten van een webshop, social media en nog veel meer
Bekijk het aanbod en tips voor locale ondernemers
Voor het laten groeien van uw bedrijf, verlagen van de administratiekosten en nog veel meer
Een gezonde toekomst voor uw bedrijf. Maak kennis met onze lokale ondernemers.
Veilig schoenen passen met de mobiele schoenpasser
Dankzij een zelfgemaakte constructie van kledingrek en plexiglas scherm kunnen klanten in coronatijd veilig schoenen komen passen in de Sliedrechtse schoenwinkel van Jeffrey van Mourik. Maar op verzoek komt hij met zijn mobiele schoenpasser ook thuis bij klanten die zijn advies willen.
Als inmiddels vijfde generatie familiebedrijf bedacht Jeffrey zijn slimme aanpak om klanten in de regio Sliedrecht tijdens coronatijd toch te kunnen blijven helpen. “De klant steekt de voeten onder het scherm door en de verkoper kan de schoenen veilig aandoen, zonder dat klant en verkoper bang hoeven te zijn voor besmetting. Het werkt perfect en het ziet er fraai uit. Zo zie je maar, innovatie zit soms in een klein hoekje.”
“We geven graag advies in de winkel, maar klanten kunnen nu ook gemakkelijk online bestellen. We gaan met onze tijd mee. Naast de fysieke winkel hebben we een goede webshop waar de klant veilig online kan kopen en betalen met Visa. Indien gewenst kunnen de schoenen gepast worden, veilig in de winkel of thuis met onze mobiele schoenpasser. Het kan allemaal, klantvriendelijkheid zit ons al ruim 100 jaar in het bloed.”
In coronatijd bedacht Willem de Koning, eigenaar van King Bike Studio, een plan om fietsen die gerepareerd moeten worden gratis af te halen en te brengen bij klanten in de regio. Hij gooide razendsnel het roer om en integreerde een tool in zijn website, waarmee klanten hun eigen fietsreparaties online kunnen plannen.
In zijn goed uitgeruste werkplaats gaat Willem met chirurgische precisie aan de slag met het repareren, onderhouden en opbouwen van alle fietsen, zolang ze maar geen spatbord hebben! Sportieve fietsen dus. Voor veel sportieve fietsers is hun racefiets, mountainbike of gravelbike hun ‘stalen ros’. En daarom zoeken zij een monteur die met dezelfde liefde en betrokkenheid aan de slag gaat met hun fiets. “Als fanatieke fietser weet ik als geen ander wat er allemaal bij komt kijken om je hobby en sport optimaal uit te oefenen.”
Met zijn businessplan is de Heemsteedse ‘fietsenkoning’ klaar voor de toekomst. “De klant kan makkelijk online een reparatie inplannen en bij het ophalen contactloos betalen met de smartphone of smartwatch. Visa maakt het mogelijk! En zelfs tussen het repareren door kan ik de reserveringen en betalingen in het zicht houden.”
Ingrid en Bruno verkopen kazen en delicatessen van hoge kwaliteit in hun winkel Deli K’s in Hoofddorp. En in coronatijd laten zij via videocalls hun klanten zelfs door de winkel ‘lopen’.
Het ondernemersechtpaar begon in 2016 hun kaaswinkel Deli K’s. En dan een kaaswinkel met meer dan alleen kaas. Het moest een winkel worden met alle lekkernijen waarvan zij samen genieten. “Samen klanten bedienen was altijd onze droom en sinds vijf jaar is die droom uitgekomen.”
Ook in coronatijd komen Ingrid en Bruno hun klanten zoveel mogelijk tegemoet. “Klanten kunnen via chat, mail of telefoon bestellen. En als ze niet precies weten wat ze moeten bestellen, maken we een foto of filmpje van de koeling, zodat de klant kan zien wat er in de winkel ligt.”
Steeds meer klanten betalen met een kaart, ook contactloos. De innovatieve betalingstechnologie van Visa werpt zijn vruchten af: “Dankzij contactloze betalingen hebben we meer tijd voor onze klanten, ook via chat. We maken graag een praatje en geven uitgebreid advies, en daarmee maken we het verschil.”
Holy Moly Pizza uit Abcoude bereidt sinds voorjaar 2020 verse pizza’s bij klanten voor de deur of in de tuin. Met recht pizzabezorging 3.0: er stopt een mobiel pizzakarretje voor je deur, de klep gaat open en plotsklaps staat er een ware pizzakeuken voor je huis. Echt verse pizza, voor de deur bereid!
Nadat oprichter Ben van Duijn 3,5 jaar aan het perfecte pizzarecept had gewerkt (“gewoon uit enthousiasme en passie voor een steeds lekkerder pizza”), bedacht hij het concept van de mobiele pizzaoven voor festivals en feesten eromheen. “Geen lauwe pizza’s bezorgen, maar verse pizza bakken op de stoep.” Het plan was om zomer 2020 ook consumenten te gaan beleveren. Door corona haalde Ben zijn businessplan naar voren en ging vrijwel direct met zijn rijdende keuken naar de klanten thuis.
Als rondrijdende pizzabakker is Ben erg blij met alle digitale ontwikkelingen en innovatieve betalingstechnologieën die Visa hem biedt. “Online bestellen en betalen biedt zekerheid voor mijn zaak. Zelfs als ik pizza’s aan het bakken ben op locatie, gaan de bestellingen online door. En bovendien is mijn administratie dankzij online bestellen en betalen altijd op orde.”