• Geschillen snel oplossen

    Leer de basisprincipes over de afhandeling van geschillen.

Bescherm uw bedrijf

Leer de basisprincipes. Hoewel de meeste verkooptransacties probleemloos verwerkt, gefactureerd en betaald worden, beschikt Visa over een efficiënt proces voor het afhandelen van geschillen.

Bescherm uw bedrijf met de juiste informatie

Een geschil betekent het (geheel of gedeeltelijk) financieel ongedaan maken van een transactie door de kaartuitgevende instantie aan de acquirer en meestal door de bank van de retailer aan de retailer. Geschillen kunnen een flinke kostenpost zijn voor u als retailer. U kunt zowel het geldbedrag van de transactie als de betreffende goederen verliezen en ook nog eens voor interne administratiekosten komen te staan.


Reageren op een geschil

Lever snel nauwkeurige informatie.

Stap 1: Een kaarthouder betwist een transactie

Een kaarthouder neemt contact op met zijn issuer om opheldering te vragen over een in rekening gebracht bedrag op zijn rekeningafschrift.

Stap 2: Zoek de transactiebon

Uw acquirer vraagt u om een duidelijke kopie van het transactiedocument.

Stap 3: Stuur een kopie naar uw acquirer

Stuur snel per fax of e-mail een duidelijk leesbare kopie om het proces gaande te houden.


Vermijden van geschillen

Hier zijn een paar tips.

Wilt u meer weten?

Neem voor meer informatie over de regels of praktijken van het geschil contact op met uw acquirer/verwerker.