Uw website doet veel om uw klanten langer te laten blijven, terug te laten komen en uiteindelijk iets te laten kopen. Wilt u de loyaliteit van uw klanten intensiveren? De volgende vier tips zullen u daarbij helpen.
1. Maak gebruik van social media
Van winkelen tot het maken van afspraken, Facebook & Instagram vormen de eerste keuze voor steeds meer activiteiten. Daarom is het zeker de moeite waard om de juiste functies in te stellen, zodat uw inhoud op deze platforms wordt gedeeld. Dat kan ook via applicaties van derden, of u kunt uw websiteprovider vragen voor een passende add-on (een optionele add-on-module).
2. Samenwerken
Door samen te werken met gelijkgestemde lokale bedrijven kunt u op uw website gerelateerde producten promoten die een aanvulling vormen op uw aanbod. Zo creƫert u een meerwaarde voor de bezoekers, want zij vinden meer dan alleen informatie over uw bedrijf.
3. Uw klanten aan het woord
Stel een commentaarfunctie in op uw website zodat klanten vragen kunnen stellen en feedback , tips en hints kunnen geven over uw aanbod. Een dergelijke functie heeft ook een positief effect op de ranking in zoekmachines, zoals Google. Controleer of uw websiteprovider een geschikte plug-in of add-on aanbiedt.
4. Makkelijk contact opnemen
Bijvoorbeeld via een aanmeldingsformulier voor uw nieuwsbrief, een link naar uw klantenservice of een klanttevredenheidsonderzoek. En als u een fysieke winkel heeft, zorg dan dat er een map op de website staat die uw locatie toont. Dit vergroot de kans dat websitebezoekers klant worden in uw winkel.